إن الله مع الصابرین

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ/بقره 153

إن الله مع الصابرین

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ/بقره 153

إن الله مع الصابرین

گروهی در WhatsApp به نام همین وبلاگ کوچک تشکیل داده ایم،عزیزان می توانند برای عضویت در این گروه جمله ی ""لبیک یا امام خامنه ای" را به شماره ی 09379244223 در WhatsApp بفرستند.

ان شاء الله که بتوانیم قدمی هر چند کوچک در راستای رضایت امام زمان(عج) برداریم

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

پیشرفت در صنعت بازی سازی ایرانی+معرفی برترین ها

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۰۷ ب.ظ


ساخت بازی برای پی سی در ایران طی سال های اخیر تبدیل به معضلی بزرگ شده که قرار بود با شکل گیری سازمانی تحت عنوان “بنیاد ملی بازی های رایانه ایشکلی منسجم تر و دقیق تر به خود بگیرد اما به نظر می رسد هیچگاه این اتفاق رخ نداد و حداقل در زمینه پاسخ به نیاز بازی سازها، این بنیاد قدرت کافی را از خود نشان نداده. ارتش های فرازمینی و شبگرد دو بازی موفق ایرانی، بارزترین نمونه های عدم موفقیت بنیاد ملی بازی های رایانه ای هستند، بنیادی که حوزه اختیارات و بودجه مشخص شده ای دارد اما طی ۲ سال اخیر هیچگاه نتوانست از عناوین برتر حمایت شایسته ای داشته باشد






شبگرد:طلوع تاریکی

عنوان بازی: شبگرد
پلتفرم: PC
ناشر: پردیس
سازنده: استودیو پردیس
سبک: شوتر سوم شخص
امتیاز: 8

درباره بازی

زمانی که خلافکاران از دست عدالت فرار می کنند و در تاریکی شب دنیا را به سمت تباهی میبرند، مردی از جنس شب، از درون سایه ها علیه آنها برمیخیزد. او شبگرد ، فرشته شب و آواز عدالت است و ناخواسته وارد ماجرایی می شود که آینده ای مبهم دارد. قهرمانی که برای پی بردن به سرگذشت تاریکش به کابوس خلافکاران تبدیل می شود

 

سبک بازی

شبگرد آخرین اثر شرکت پردیس گیم، با رویکردی متفاوت نسبت به بازی‌های این شرکت ساخته شده و بر روی پلتفرم کامپیوتر‌های شخصی در تابستان 92 منتشر خواهد شد. داستان روانشناسانه (Physiological) بازی با تکه بر عناصر هیجانی و خلق موقعیت‌های داستانی از طریق میان پرده یا صحنه های نمایشی (Cut Scene) روایت میشود. برجستگی‌های داستانی و نوع متفاوت از برقراری و کنش‌های رئال کاراکتر‌ها در بازی باعث خلق ایده‌های جدید در بین بازی‌های ایرانی شده است. در مجموع بازیباز بیش از 40 دقیقه صحنه نمایشی را تجربه خواهد کرد که در میان آثار ایرانی نوعی رکورد محسوب میشود. اما گیم پلی شبگرد از استاندارد‌های معمول این سبک پیروی کرده و ضمن حفظ اصالت خود سعی در نمایش گیم‌پلی متفاوت از بازی‌های دیگر دارد. گیم‌پلی شبگرد و ارایه اکشن آن با توجه به داستان طراحی و انتخاب شده و در نهایت اکشن و میزان درگیری‌ها در محیط بازی هوشمندانه تنظیم و مورد اجرا قرار گرفته. علاوه بر این استفاده از: کاور‌گیری - تیراندازی کور- احیای جان اتوماتیک- درگیری از نزدیک در گیم‌پلی لحاظ شده است. بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز در بخش گرافیکی و انیمیشنی از نکات برجسته و بارز شبگرد محسوب می‌شود که تا حدودی به ساختار‌ عناوین خارجی و مشابه نزدیک شده. از این رو استفاده از موتور گرافیکی UDK و امکانات پیش‌روی تیم توسعه بازی و در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود، بهترین بازدهی و خروجی ممکن از این موتور گرافیکی توسط تیم توسعه و پشتیبانی بازی گرفته شده و در بخش تکنیکی شبگرد بدون شک دارای خصوصیات فراوانی است. در بخش انیمیشن با بیش از 1000 انیمیشن روبرو هستیم که بخش اعظمی از آن توسط Motion Capture ضبط شده و خروجی نهایی بسیار باکیفیت دیده خواهد شد. صداگذاری و موسیقی در شبگرد توسط هنرمندان و نخبگان این هنر انجام گرفته و صداپیشگان محبوب و موسیقیدانان معروفی در این راه شبگرد را همراهی کرده‌اند. مجموعه تیم طراحی با صرف بیش از 2 سال زمان در راه ساخت و توسعه، سعی در ارایه بهترین اثر تولید شده در ایران دارند و کمبود آثار فاخر در این بخش مهمترین انگیزه تیم توسعه بازی برای ساخت این عنوان به شمار می‌رود

 

سیستم مورد نیاز

حداقل سیستم مورد نیا

OS: Windows XP SP3, Windows Vista, or Windows 7 ,Windows 8
CPU: 2.0+ GHz processor
RAM: 2 GB
Graphic: 
ATI Radeon HD 3600 or higher, Nvidia GeForce 8600 GT or higher
Free Space: 12 GB

DirectX 9

سیستم پیشنهادی

OS: windows 7 , windows 8

CPU: intel core i5 2.5+ GHz processor

RAM: 4GB

Graphic: AMD Radeon HD 6450 or higher ,Nvidia Geforce 530 or higher

Free Space: 12 GB

DirectX 11

 

نقد بازی:

یکی از حیطه‌هایی که بیشتر بازی‌های ایرانی با وجود کم و کاستی‌ها از آن سربلند بیرون آمده‌اند، موسیقی است. شبگرد در زمره‌ بهترین‌های آنان است. در بازار امروز که بیشتر آلبوم‌های موسیقی خوب ایرانی ده هزار تومان قیمت دارند، موسیقی شبگرد به‌تنهایی توجیهی برای خریدش است. ملودی‌ها گیرا هستند و بالطبع به یاد ماندنی. ضرباهنگ‌ها نیز بخوبی از عهده‌ به وجد آوردن بازیکن برآمده، عمق دوچندانی به صحنه‌های اکشن می‌بخشند. افکت‌های صوتی شبگرد هم خوب از کار درآمده و با این که امکانات صداپردازی در ایران در مقایسه با غول‌های صنعت بشدت کاستی دارد، با نمونه‌ای ستودنی طرف هستیم.

لازم است به کار بسیار خوب صداپیشگان این بازی هم اشاره کنیم. تیم پردیس برای صداگذاری این عنوان سراغ تعدادی از بهترین گوینده‌های حاضر کشور، از جمله آقایان مجید حبیبی و محمدرضا علیمردانی رفته است. ایشان نیز دوبله‌ شبگرد را به برگ ممتاز دیگری از کارنامه‌ درخشان خود تبدیل کرده‌اند.

گیم‌پلی بازی از نظر فنی نقصی ندارد. تنوع سلاح (شامل یک هفت تیر، یک مگنام، یک ساب ماشین ـ گان و چند نوع مسلسل و دورزن) اقناع‌کننده است. هدف‌گیر عالی عمل می‌کند و با کمی زبدگی در سبک شوتر، براحتی می‌توانید مانند کمباینی در مزرعه‌ گندم، دسته دسته دشمنان را هدشات کنید. تنوع دشمنان برای هشت ساعت بازی کافی است. آنها در انواع پیاده‌نظام عادی، مهاجمان فیزیکی، ماسک‌دارها (که نیاز به چند هدشات دارند) و مینی‌باس‌ها (که باید از حربه‌های خاص برای نابودیشان بهره بگیرید) ملال بازیکن را به کمترین حد ممکن کاهش داده‌اند.

هوش مصنوعی شبگرد در مقایسه با عناوین خارجی هم سبک خوب است و در مقایسه با بازی‌های ایرانی، فوق‌العاده! بیشتر اوقات شاهد پویایی و حرکت دشمنانِ در تیررس و حتی دور زدن و حمله‌ آنها از چند جهت هستیم

بازی از سه درجه‌ سختی بهره می‌برد. سازندگان در هیچ‌کدام مانند بیشتر بازی‌های نسل هفتم به بازیکن باج نمی‌دهند. در عوض برای رد کردن مراحل به دقت و سرعت عمل نیاز دارید. خوشبختانه گیم‌پلی آن قدر روان هست که سختی بازی فقط حکم چالش را داشته باشد، نه مصیبت. یکی از نکته‌های مهم در شبگرد، یافتن محل درست پناه گرفتن و زاویه‌ تیراندازی است؛ نکته‌ای که به بعد تاکتیکی بازی افزوده است. با در نظر داشتن این نکته، رد کردن مراحل بازی بسیار ساده‌تر خواهد شد.

در شبگرد دشمنان قادرند از نارنجک علیه شما استفاده کنند، اما شما نارنجک ندارید. در عوض قهرمان داستان یعنی شبگرد که به خاطر اتفاقی نامعلوم پوستش دچار سوختگی شده و نیرویی ماورایی پیدا کرده، می‌تواند زمان را آهسته کرده، مشابه آنچه در عنوان Splinter Cell: Conviction دیده‌ایم، با تگ کردن دشمنان در مدت زمانی معین، همه را در کسری از ثانیه از پا درآورد. در کل باید اذعان کرد سازندگان در برقراری تعادل بین عناصر مختلف گیم‌پلی موفق عمل کرده و در طول بازی نه دچار کمبود مهمات و نه با مرحله‌ای غیر قابل رد کردن روبه‌رو می‌شوید..

ر اهل بازی‌های شوتر هستید، به هیچ عنوان این بازی را از دست ندهید. سوای گیم پلی خوب و طراحی مراحل متنوع و مناسب، شبگرد مانند انفجاری در عرصه‌ بازیسازی ایران است که حتی اجرایش به خودی خود لذت زایدالوصفی نصیب فرد می‌کند.



 

ارتش‌های فرازمینی

 

درباره ی بازی

"ارتشهای فرازمینی" بازی تیراندازی اول شخصی است که در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد و روایتگر جنگهای بشریت بر سر بزرگترین دغدغه‌ی خود خواهد بود‌؛ "انرژی"

آن هنگام که زمین ویران شده از جنگ به ناچار به فراموشی سپرده می‌شود تا سیطره‌ی حیات به مرزهایی فراتر گسترش یافته و منابع انرژی جدید تقدیری دیگر را رقم زند. اما سرنوشت طردشدگان فرار از نابودی شد. آنها که از ترک زمین بازماندند و زمینیان طردشان کردند، اتحادی تشکیل داده و بقای خود را در تصاحب انرژی قدرتها جستجو می‌کنند. رویای انتقامشان مانع از کهنگی نفرت جنگ می‌شود.

مراحل تولید بازی ‘ارتش‌های فرازمینی’ از دی ماه سال ۱۳۹۰ و با موتور قدرتمند UDK آغاز شد. تولید فنی این بازی در سال ۱۳۹۲ به اتمام خواهد رسید و در قدم نخست نسخه‌ی فارسی آن روانه‌ی بازار خواهد شد.

در این بازی تلاش شده تا تمامی استانداردهای بازیهای برتر این سبک رعایت شده و محیطهایی بدیع و جذاب در کنار گیم پلی روان و سریع همراه با روند داستانی درگیر کننده عواملی باشند تا ‘ارتشهای فرازمینی’ را فراتر از یک بازی مستقل ایرانی مطرح کند.

ارتشهای فرازمینی برترین بازی مستقل جهان در سال 2013 شد !

نتایج رای گیری دور دوم رقابتهای برترین بازی مستقل جهان اعلام شد و ارتشهای فرازمینی که در دور اول رقابتها وارد لیست 100 بازی برتر از جمع بیش از سیزده هزار بازی مستقل شده بود، اینک توانست رتبه اول را به خود اختصاص داده و عنوان برترین بازی مستقل جهان در سال 2013 را ازآن خود نماید !

لینک خبر: http://www.indiedb.com/features/best-upcoming-indie-game-of-2013-players-choice

 این موفقیت را به شما خوبان و حامیان خود و صنعت بازی‌سازی ایران تبریک می‌گوییم. سال 2013 میلادی مجموعا سال موفقیت‌آمیزی برای بازی‌سازان ایرانی بود و محصولات داخلی در عرصه بین المللی موفق عمل کردند. آرزومندیم تا این روند هرچه بهتر ادامه پیدا کند.
از همه دوستانی که ما را همچون گذشته مورد الطاف خود قرار دادند تا با حمایتهایشان "ارتشهای فرازمینی" بهترین بازی مستقل سال جهان شود، تشکر می‌کنیم و قدردان محبتهایشان هستیم.
به پاس این موفقیت دو تصویر (طرح مفهومی) جدید از بازی ارتشهای فرازمینی تقدیم به شما دوستان خوبمان. این تصاویر از بخش طراحیهای مفهومی قابل مشاهده هستند.

ارتشهای فرازمینی، نخستین بازی ایرانی دریافت کننده مجوز گرین لایت Steam !

بسیار خرسندیم به شما عزیزان و حامیان همیشگی خود اطلاع دهیم در زمانی حدود دو هفته عنوان ایرانی ارتشهای فرازمینی موفق به دریافت مجوز گرین لایت شد !

این در حالی است که لحظاتی پیش، بازی ۹۳% راه رسیدن به جمع ۱۰۰ بازی برتر لیست را پیموده بود و پیش از ورود به جمع بازیهای برتر جهت انتخاب، مجوز خود را دریافت کرد. این امر نشانگر مقبولیت این عنوان ایرانی در خارج از مرزهای کشورمان است. این زمان برای دریافت مجوز نیز نوعی رکورد به حساب می آید و کمتر عناوینی بودند که به این افتخار نائل آمدند.
باری دیگر از شما دوستان خود برای این همراهی قدردانی کرده و نهایت تلاشمان را همچون گذشته به کار می بندیم تا به نوعی قدردان بخشی کوچکی از محبتتان باشیم و محصولی شایسته را عرضه کنیم.
موفقیت به دست آمده را به شما و همه دوستداران صنعت بازی سازی ایران تبریک می گوییم.

لینک استیم: : http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=178807065


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۳
saberin صابر

نظرات  (۱)

۲۴ اسفند ۹۳ ، ۰۱:۱۶ محمد امین پیمانی
دستتون دردنکنه واقعا ایرانو ایرانیو ومابجه هاروبا این خبرتون خشهال کردین خیلی دوستون دارم خداروشکر که با امید با محصولات خارجی رقابت میکنید از وبلاگتونم ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی